Materiały stosowane do roll-upów – co warto wybrać?

Roll-upy cieszą się dzisiaj dużym zainteresowaniem – to szybki i elegancki sposób na prezentację reklamy czy innych informacji. Są dzięki temu często używane w trakcie różnego rodzaju wydarzeń, na przykład targów, szkoleń, konferencji, prezentacji czy kampanii marketingowych. Przy zamawianiu tego rodzaju systemu ma się do wyboru zwykle dwa rodzaje materiałów, na których, wykonuje się grafikę – to banery PCV lub też blackout obustronny. Na co warto się zdecydować?

Każdy z przedstawionych materiałów ma swoje plusy i minusy, o których trzeba będzie także pamiętać podczas zamawiania roll-upów. Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje na ich temat.

Banery PCV jednostronne

Do ich produkcji wykorzystuje się tworzywa sztuczne, które dodatkowo są powlekane, dlatego też są one odporne na przypadkowe uszkodzenia, na przykład naderwania. Również dzięki powlekaniu są zabezpieczone przed działaniem czynników pogodowych, dlatego też mogą być używane zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz. Po zadrukowaniu mają one żywe kolory. Najczęściej używane do jednostronnych roll-upów.

Banery blackout dwustronne

Z kolei roll-up wykończony banerami PCV typu blackout mogą być drukowane dwustronnie, ponieważ są one wykończone specjalnymi ekranami nieprzepuszczającymi światła. To powoduje, że przekaz może być widoczny z każdej strony roll-upu. Ponadto również tego rodzaju materiały są zabezpieczone przed uszkodzeniami, także są trwalsze przy wielokrotnym zwijaniu i rozwijaniu.

W firmach oferujących roll-upy można spotkać się również z innego rodzaju materiałami. Przy ich doborze warto zawsze pamiętać o przeznaczeniu takiego systemu ekspozycyjnego oraz o częstotliwości jego używania, aby mógł on wyglądać estetycznie na długi czas.