Banery reklamowe – skuteczna i tania forma reklamy zewnętrznej

Wyróżniają się dużymi rozmiarami oraz czytelnym przekazem reklamowym, a przy tym również ich wykonanie nie wiąże się z wysokimi kosztami. Banery reklamowe, bo to właśnie o nich mowa, są obecnie zaliczane do grupy najpopularniejszych typów reklamy wielkoformatowej.

Dzięki wykorzystaniu banerów reklamowych można uzyskać przestrzeń do prezentacji każdego rodzaju przekazów – można uwidocznić na nich dane o firmie, jej usługach, produktach, również mogą one służyć jako wsparcie w prowadzonych sezonowo kampaniach marketingowych oraz w celach informacyjnych.

Banery mogą być wykonane na różnych materiałach, które różnią się pomiędzy sobą swoim wyglądem, a tym samym również wyglądem gotowej reklamy, co przekłada się na ich zastosowanie. Stosuje się przede wszystkim materiały takie jak:

  • blockout – materiały o obniżonej przepuszczalności światła, które mogą być również zadrukowane dwustronnie
  • frontlit – materiały winylowe zadrukowywane jednostronnie, stosowane w przypadku oświetlenia od przodu
  • backlit – materiały winylowe, które wykorzystywane są przy druku do podświetleń, ponieważ wyróżniają się bardzo dobrym rozproszeniem światła

Do banerów zalicza się także siatki mesh, które dzięki swojej perforowanej, oczkowanej budowie mogą być umieszczane w miejscach narażonych na silny wiatr.

Najczęściej banery reklamowe zadrukowuje się głównie z użyciem technik solwentowych, a także lateksowych oraz UV. Dzięki dobraniu odpowiednich materiałów i techniki druku można uzyskać estetycznie prezentujące się reklamy, które również odporne są na działanie czynników zewnętrznych – są one zabezpieczone przed blaknięciem i zabrudzeniami w wyniku opadów oraz promieniowania słonecznego.

Do łatwego montażu banerów wykorzystuje się specjalne oczka umieszczane na obrzeżu materiału – w ten sposób mogą być one umieszczone na różnych nawierzchniach – fasadach, ogrodzeniach, rusztowaniach, stelażach reklamowych.