Podświetlenie LED w reklamie zewnętrznej – najlepszy wybór?
Dzięki podświetleniu reklamy zewnętrznej możemy przyciągnąć uwagę wielu klientów także po zmroku. Aktualnie w tym celu najczęściej używane jest nowoczesne podświetlenie LED.
Dioda elektroluminescencyjna LED (od ang. light-emitting diode) to jeden z hitów ostatnich lat – wykorzystywana obecnie w wielu odmianach, między innymi w lampach, żarówkach, taśmach, urządzeniach, do produkcji telewizorów i telebimów. Skupmy się tutaj na jednym z wielu zastosowań LED-ów, czyli na podświetleniu reklamy zewnętrznej.
Przez długi czas reklama zewnętrzna podświetlana była z wykorzystaniem zwykłych żarówek, następnie halogenów, a potem świetlówek. Teraz do dyspozycji mamy oświetlenie ledowe, które może pochwalić się wieloma zaletami na tle powyższych źródeł światła.
Zalety podświetlenia LED w reklamie zewnętrznej:
- trwałość – diody LED są w stanie świecić od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy godzin, dlatego mogą pracować od kilku do kilkudziesięciu lat
- niski pobór energii – energooszczędność diod LED powoduje, że korzystanie z nich jest znacznie tańsze, pobierają nawet o 80-90% mniej energii od tradycyjnych żarówek
- brak promieniowania ultrafioletowego – to szkodliwe promieniowanie może powodować uszkodzenia wzroku, jest emitowane przez świetlówki
- odporność na częste cykle włącz/wyłącz – lampy LED nie tracą wtedy swojej żywotności
- różne barwy światła do wyboru – możemy korzystać z barwy białej chłodnej, neutralnej oraz ciepłej, a także z oświetlenia LED RGB
- odporność na czynniki zewnętrzne – oświetlenie może być używane z powodzeniem w różnych warunkach
Właśnie te zalety spowodowały, że obecnie kasetony reklamowe, litery 3D, a także innego rodzaju reklama zewnętrzna jest podświetlana głównie z użyciem diod LED.